Trafik Dagens ros (i fredags)

marbe166

New member
Dagens ros går till lokföraren på tåg 441 (mult X2) i fredags (10 okt). Hon informerade exemplariskt på både svenska och engelska om problemen som uppstod med tåget (tappad dragkraft i ena loket) som gjorde att vi tvingades göra ett extra stopp i Hallsberg för att starta om tåget. Sen missade vi precis att hinna med kolonnkörningen in mot Göteborg så vi blev stående i Lerum i 40 minuter för att släppa förbi kolonnen åt andra hållet. Men som sagt, hela tiden utmärkt information från lokföraren, och ombordpersonalen var på tårna gällande nya anslutningar också. Bra jobbat!
 
Top